Alla inlägg under november 2007

Av Sjöberg - 18 november 2007 14:03

Jo tänkte bara berätta om min mysiga helg (:

Det började med att jag i fredags satt hemma framför tv:n med familjen och tjockade i mig chips, dipp, dumle, likörgodisar, te, julmust, pepparkakor och en hel del annat sån gott ^^

Under ljudet till en tv som bara visar skit, och just då vare Idol.


Sen har vi igår då. Jag åkte hem till Sofia, en nära vän där jag och totalt 3 till satt hela kvällen och drack, snacka skit samt spelade en hel del monopol ^^

Det var faktiskt riktigt skoj för omväxlingsskull :)


Och nu är vi här idag då jag sitter framför datorn inte helt nyvaken men fyfan vad det känns så ;P

Ska just till att byta om från mina kläder från igår eftersom att jag inte sov hemma och sätta mig ner och plugga lite i väntan på att min mor som tydligen hade en jobbig dag igår ( eftersom att hon fortfarande sover ) skall vakna så vi kan åka och träna :)

Wiiie allt från mig det där hejs

Av Sjöberg - 13 november 2007 22:19

Så nu är jag inne i skolans slutspurt innan APU:n
det börjar märkas klart och tydligt nu eftersom att alla är stressade och har så fruktansvärt mycket att göra.
Så då kan jag ju ochså passa på att prata lite mer om mig själv ;D

Jag tror inte jag har nämnt det här men jag pluggar textil/ -design på hantverksprogramet i gävle.

Stormtrivs och skoj som tusan är det iaf.

Som ni kanske då luskat ut är jag intresserad utav mode, inredning och design.

Måste även skryta lite om att jag är väldigt duktig på det jag gör (:

Så idag ahr jag inget vettigt att skriva riktigt så har hittat en lista som jag sett flera använt och då tänkte jag att jag snor väll den, ajabaja (A)


- 10 FAVORITER
Färg:
Tycker om rött väldigt mycket men klär mig helst i svart och vitt (;
Mat: Kina mat på östers pärla.
Band: Just nu Timbaland eller Rihanna

Serie: Älskar tv ! Desperate housewives, Ugly betty, The Nanny, Bones, Simpsons, 2 and a half men,  ja listan kan göras lång (:
Bok: Haha jag läser aldrig böcker, så favoriten är väll den änsålänge enda utlästa boken, Elaka elisabeth. (Lästes för kring 7 år sen tillbaks) ;P
Sport: Sportar inte men Tennis, volleyboll och Yoga.
Årstid: Helt klart sommaren
Veckodag: Lördag
Glassmak: Vanilj, men inte utan strössel, krossad choklad, sås eller liknande
Tid på dygnet: kring 21.

- 9 FÖR TILLFÄLLET:
Humör: Tankefull och Kissnödig (;
Smak: Tårta
Kläder: Shorts, svart 3/4 arm tröja, mjuka tjocka varma röda strumpor
Bakgrund: Ljus från min elektiska julgran, eller mitt rum beroende på hur man menar
Nagellack: Fransk manikyr
Tid: 22,31
Omgivning: Tv:n och jag
Irritationsobjekt: Min samhällslärare

- 6 HAR DU NÅGONSIN?
Dejtat någon av dina bästa vänner: Nej
Brutit mot lagen: Ooops (A)
Blivit arresterad: Aldrig
Badat naken: Jo i badkaret
Varit med på TV: Jo, men bara i bakrunden under nyhetsinslag.
Kysst någon du inte känner: Skyldig ^^

- 3 PERSONER
Du kan berätta allt för: Några nära vänner
Du tycker om:  Mamma med flera
Du inte gillar: Ojdå, insåg just att jag inte riktigt ogillar någon, stör mig mest på folk.

- 2 VAL
Kaffe eller te: Te
Vår eller höst: Sommar (A)

- 1 ÖNSKAN: Lycka

Av Sjöberg - 11 november 2007 00:45

Min hjärna ungefär.

Nu sitter jag här igen , ännu en meningslös dag i mitt liv och som jämt om kvällarna känns inget bra alls.
Jag blir ledds av att bara tänkta på allt, varför går det inte bara att stänga av?
sluta analysera, sluta imponera, sluta älska, sluta med allt som stör mig helt enkelt !


Som många andra nätter sitter jag nu här och undrar som jämt.
"Kan olycka få oss att må bättre" ?

Jag menar just nu är jag olycklig fast jag kasnke borde vara den mest lyckliga.
Jag menar det går bra i skolan, bra ekonomiskt, bra med flörtar, bra hemma osv..
ändå är det som gör mig mest olycklig det som jag vill ha helst utav allt!
Är det bara jag som känner så eller kan det vara så att man måste vara olycklig först för att man äns skall kunna bli lycklig eller är det helt enkelt olyckan i sig som gör oss lyckliga?
Men hur man än vrider på det då så borde jag vara jättelycklig eller har jag kanske inte vart tillräckligt olycklig?

Ovido - Quiz & Flashcards