Direktlänk till inlägg 10 mars 2008

Hårmodell dagen ! :D

Av Sjöberg - 10 mars 2008 19:42

Modell dagen :DWell dagen idag har varit väldigt jobbig och smått stressande nästan men hur jävla kul som helst :D

Före bilder:
         


Dagen började med att

Kl 09,00:
Skulle jag befinna mig på frisörsalongen, Studio M mitt i gävle Centrum. Där startades det ganska fort med att bleka mitt hår så jag fick en jämnare nyans.
När första blekningen var klart och håret tvättat och torrt satte dom i färgen som skulle verka och den var en blandning mellan Violett och någon natur.
Efter att den suttit sin stund så sköljdes det ur och sattes i mitt på toppen av skallen där färgen innan inte tog riktigt :)
Efter att jag var klart med det var det ganska lagomt tid för lunch, då kom Ivan, stylisten (frisören), upp med mackor från wayne's och dricka.
Så åt min lunch och  tog det lugnt
Efter det var det dags att klippa till luggen på mig, Ivan och jag stog och han kammade håret och fixade till luggen.
Sedan fick det torka under en sån här tantgrej som jag kallar det ;P
torkade resten av håret senare med fön och fick det sedan plattat.

Efterbilder:      


Kl 15;00:
Ja då kom jag ut från salongen, strax innan 15 var hon visserligen. Hade återträff kl 17:00 på hotell scandic =)
Sprang på stan för att köpa ett linne till Linda men gina var stängt så kilade till mor på jobbet.
Efter en snabbis där avbokade jag min färgtid hos frissan (A)
Mötte upp Linda som nu ochså var klar och så käkade vi på Buddys. Delade på en Pizza bara :)
Sedan vid 16,00 sprang vi till hotellet och lånade toan för att sminka oss själv och byta om ! ;)

Kl 17;00:
Återträff på hotellet där vi gick igenom lite koreografi inför den lilla scenen som var där och hur vi skulle röra oss, ordning osv :)
tränade igenom det lite snabbt och sedan var det dags att stängas in i lilla konferansrummet så publiken som då var frissörer kunde gå in och sätta sig.
Så nu sitter vi där ca 1 timme innan och det bjöds på lite små käk, plock på talrik bara :)
Sedan stylade de klart håret på oss och then var det SHOWTIME :D

Kl 19;00:
Nu började showen inför dom 40 personerna (A)
Tycker det var lite lagomt folk för en första gång på scen ;P
Jag var först ut av alla och gick fram till scen, upp, snurra, ena hörnet, andra hörnet, väntade på de resterade två blondinerna som gick med mig och sedan av scen så våra stylister för dagen kunde prata om hårfärgen osv.
Efteråt var det utgång efter bildspelet och in med nästa gäng.
Nästa gäng gick in, par för par grupp för grupp, vissa blev klippta och vissa stylade på scenen.
När de talades mer om hårfärgerna var det min tur upp igen, hon visade håret och sa lite om färger osv.
Nästa gång jag skulle in var the grand finale ! :D
Det var bara in, le och ställa sig brevid de framma vid scenen.
Slutligen kom frisörerna förbi och klämde och kände och pekade osv på håret ;P
Var lite skumt men var skitkul :D
         
Kl 21;00:
Så nu var allt klart och över och min dag slut ;P
Med en ny frisyr och med en ny färg gick jag in i konferansrummet där vi fick schampo och balsam till håret samt ett nyckelband från MATRIX :)
Lycklig som en gnu tackade jag för mig till stylisterna och sa hej :D

  

dagen var rolig och resultatet är bättre än jag anade :D
Jag hade ett par trevliga pratstunder med Ivan och han var hur trevlig som helst, roligt folk i gruppen vare ochså ;)
Helt otrolig dag, den ligger högt på min lista ;)
Ps, fler bilder finns inne på nöjesnytt:s hemsida ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sjöberg - 28 juni 2008 23:55

God kväll, eller snarare natt då där ute i landet. :)Kom just hem från en kväll med tjejorna, dom skulle kila vidare och det orkade jag verkligen inte med så fick bli hemgång istället.Tempen:Jag har nu känt mig typ 2 dagar att en förkylning är och sm...

Av Sjöberg - 27 juni 2008 13:23

Ja hur var det här nu med att övningsköra, jag har hört talas om motorstopp, svåra ting.Krångliga pedaler och ja dom dära växlarna som man inte kan utantill.Typ lite ditt och datt, det tar helt enkelt lång tid att lära sig köra bil, bullshit vill jag...

Av Sjöberg - 26 juni 2008 00:31

Allmänt:Imorse vaknade jag av Joh som skrev på msn, hon ville att jag skulle komma in till stan och så gjorde jag, vi strosade runt på stan från kl 12 tills kl var 3 och satt ute och njöt av den underbara solen som stog framme dom timmarna.För övrigt...

Av Sjöberg - 23 juni 2008 00:29

Tja tja, igår hände inte så mkt, umgicks med Cat och några till.Stannade kvar inne i stan och spelade kort samt kikade lite film på kvällen :)Idag stack jag, Cat och joh iväg och fiskade ett tag, fick en hel del fisk men självklart släppte vi tbx dom...

Av Sjöberg - 22 juni 2008 14:25

Också igår kom den, dagen vi alla gick och längtade efter. Sakta men säkert har det gått frammåt och nu äntligen efter hela 4år, två veckor och en 25 minuters reklampaus var den där, Sex and the city filmen. GAAAAH helt tokigt, älskar, riktigt älskar...

Ovido - Quiz & Flashcards