Alla inlägg den 3 juni 2008

Av Sjöberg - 3 juni 2008 18:08

Idag började min skoldag lite annorlunda motför andra skoldagar, idag började jag kl 9 och gick fram till ungefär en åtta på kvällen.

Anledning? jo vi hade nämerligen 3ornas årliga visning i ljusgården på polhem (det är hantverkslinjens visning, först och främst textil men frisör gör sin del också )

Så varför var jag med? Jo för att iår är det första gången dom även tar hjälp utav tvåorna för att få visningen större :)

Så dagen började nere på frisör att vi blev indelade i grupperna vi skulle vara i, efter det var det dags för hår och make på alla, mitt i sminkningen var man tvungen att kila och träna koreografi (två stycken eftersom att jag visade byxa och kjol)

Tillbaks och bli stylad, springa och äta samt träna mer på andra och fram och tillbaka ungefär.

Vid två snåret var jag just klar och då drog vi grejerja till aulan där vi skulle byta om också fixade vi Catwalken samt stolar och dyl.

Sist av allt tränade vi igenom hela visningen och då dök även tidningen upp och kikade, spännande säg :)

Modevisningen i sig gick jättebra faktiskt, kände dock att jag stampade fram som en flodhäst väl där men kasnke bara var jag som tänkte på det.

Slutet gott allting gott, städade lite i slutet och plockade tillbaks stolarna så fick man åka hem, bästa av allt var ju att man fick kompledigt på onsdagen också ;)

tjing

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards