Alla inlägg den 27 juni 2008

Av Sjöberg - 27 juni 2008 13:23

Ja hur var det här nu med att övningsköra, jag har hört talas om motorstopp, svåra ting.
Krångliga pedaler och ja dom dära växlarna som man inte kan utantill.
Typ lite ditt och datt, det tar helt enkelt lång tid att lära sig köra bil, bullshit vill jag säga bara.

Var idag och övningskörde för första gången, altså absolut första gången jag satt bakom ratten seriöst. Körde totalt typ 20 min för Harry min gulllärare, och mammas man då, pratade en hel del ;)
Svårt? Nej skulle inte vilja säga så. Självklart var det lite knäppt första gången och jag fattade inte riktigt varför man skulle ta vad, när. Men nu rätt klart, ungefär halvklart till soligt lixom ;)
Vad gjorde jag då? Hm .. Fick lära mig att starta bilden, krypköra, växla upp och ner, parkera och hur man använder sig av pedalerna vid stopptillfällen. Rätt intressant.
Kan jag allt utantill då? Nej inte det heller, men hallå, första gången?

Planerar att ha mitt körkort om drygt 2 månader då när jag fyller 18, efterlängtat, får väll se hur det blir. Mycket träna, bra lärare och en god vilja, önska mig lyckatill (A)
Körlektion 1, dvs ett steg närmare körkortet, uppdatering kommer på Söndag om del 2 ;)
tjing 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards