Alla inlägg under maj 2008

Av Sjöberg - 19 maj 2008 20:24

Tjapp tjapp igen där ute i kvällskvistens blomm (:

Något nytt på min front: Nej egentligen inte


Meeen jag har just kikat klart på filmen "What happens in vegas" som jag tidigare nämnde att jag troligtvis skulle göra.

Filmen var störtskön, typiskt min dåliga humor ( eller bra humor beror på hur man ser på saken ) :)

Mycket skratt och många saker som händer, väldigt ovanlig början på hela storyn men det är uppskattat för det var inte det man väntade sig som sagt.

Slutet, mjaa kanske lite för uppenbart som det är i alla "kärleksfilmer" men det var rätt gulligt ändå och förstörde inte filmen.

Imellan mycket knas det där med att de blir dömda till ett halvårs äktenskap eftersom att han framstår som värsta slusken och hon är en prydlig affärskvinna.

De går varandra hela tiden på nerverna och gör allt för att jävlas med varandra samt en hel del för att bli lämnade av den ena parten pga, pengarna.

Mer tänker jag inte säga för jag tror att mycket utav filmen förstörs om jag avslöjar mer men jag kan helt klart rekomendera den lite extra till er som anser er ha knasig humor också i betyg skulle den nog få en ja, typ 4 av 5

Se den ! :)

Av Sjöberg - 19 maj 2008 15:42

Idag började min jobbiga dag som alltid med att jag går upp och sminkar mig, idag ovanligt sent och ovanligt snabbt för den delen, springer iväg till bussen i all hast ochså svängde jag förbi mormor den dära timmen innan jag skulle börja, fick käka lite frukost då :)


Idag skrev jag musikprovet som jag trodde skulle gå bättre än det kändes.

Det var mycket konstiga frågor och många saker som hon inte äns nämnt som kom med på provet, skitskumt :/

Lyssningsdelen var ochså rätt svår eftersom att många av instrumenten låter snarlika :/

Känns som att det blir många poängavdrag

Så har jag börjat fått lite panik varning över skolarbetet nu, blir hela dagen idag till att sätta mig ner och virka på den här jäkla tröjan jag håller på med så jag får virkningskursen avklarad iaf nu när det är drygt 12 timmar kvar på brallorna känns det som att jag kommer behöva all den tiden :)

Känns som att jag vill bli klar med den, hm .. Idag helst av allt men det kommer jag kunna glömma tror jag, har två ärmar kvar att göra 8-) 


Skithungrig är jag nu ochså, :O

tänkte ju åka till Gymmet idag för en gångs skull men så klart blev det ändrade planer.

Käka nu iaf också blire film tajm, "What happens in vegas" skulle jag nog ta och se :)

Hejs så länge

Av Sjöberg - 17 maj 2008 13:57

Godmorgon från mig här i sovrummet till er alla andra där ute.

Vaknade för en sådär 20 minuter sedan och idag var det inte som alla andra dagar, utan idag vaknar jag, vänder mig om, ser min halvfar och blir pissrädd ( nyvaken som jag var ) ochså hör jag ett *splach*

Det börjar lukta typiskt kille också känns det skummigt i ansiktet,

Ja, han hade lust slängt upp en stor klick manligt raklödder i ansiktet på mig, inte det mysigaste sättet att vakna på :P

Haha, hälften kom ju i sängen också, tur för mig ;)


Ja så nu är jag nyvaken, ska dra en dusch aldeles strax men först blire käka en frukost och lite tårta innan magsäcken äter upp sig själv.

Sitter en massa folk nere i köket nu också eftersom att mor min fyller sköna, hm .. 46 kasnke (A)

Stort Grattis på Mamma iaf, hon får ingen blomma idag eftersom att stan stänger snart men imorgon så :)


Upp och iväg med mig nu, :)

Av Sjöberg - 16 maj 2008 19:53

Morsning alla där ute (:

Idag mås det prima här ute i byn, vaknade lite tidigt imorse och var aptrött men annars så har det rullt på ovanligt bra :)

Idag vare först skola, foto och textil dock så bara sköna lektioner

efter skolan bar det av direkt hem och här har jag bara käkat, städat och drygat vid datorn.

blir inte heller någon utgång för mig, känns som att jag kommer slita håret av mig i slutet av kvällen men då finns ju tv 6 här ikväll som visar en troligtvis förödande, eventuellt en slakt till match mellan Sverige-Kanada i hockey :)

Ska dra iväg mig och städa klart aldeles strax då mor får "Gäster" ;P

Och efter det blir det plugga hela fredagskvällen tills något annat dyker upp, eller tills jag kasnke blir kidnappad av några utomjordningar eller så :)

Skulle vara lite roligt nu när jag tänker efter ^^

Ärch men imorgon blire partaja iaf och det ska bli skitkul, Att R:s place, då han fyllde arton härligt ljuvliga år i tisdags, Congratts på han med ;) 


Btw så drömde jag inte om den dära pojken inatt, Har någon hört mina böner? :/

Känns lite tomt nu när han inte är här alls men drömmarna var hemska så heldre utan båda.

Tills vidare, ciao

Av Sjöberg - 15 maj 2008 22:41

Ja inatt igen hände det, jag lovar att han är och hemsöker mina drömmar, för fjärde natten i rad drömmer jag om en viss person och det har i tre drömmar handlat om otrohet och i den fjärde handlade det om kärlek istället.

hur sjukt som helst, vaknar helt kallsvettig om nätterna och vill inte somna om för det gör fan ont att drömma sånna saker :O

Jag har aldrig drömt om honom förut på samma vis så det känns lite konstigt och inte tänkt på honom mer eller mindre än vanligt.

Vill sätta mig ner och läsa en drömbok, få reda på vad drömmarna vill mig.

Fast är det som dom säger att tragiska saker eller dåliga saker betyder omstart eller lycka av något slag så ligger jag bra till.

återstå att se gott folk hur det går, framförallt inatt :)

Av Sjöberg - 13 maj 2008 11:48

Ibland är man borta, man är inte sig själv, man är inte närvarande.

Tiderna blir tunga och svåra men man intalar sigsjälv att det inte finns något man kan göra.

Tänk dig när man står där i skuggan, helt gömd i hörnet där det inte finns någon som ser dig, ingen som hör dig och ingen som bryr sig längre.

Trots allt det hårda man möter får man absolut inte glömma vem man en gång var och vem man vill vara idag,

dags att stanna upp och se att du inte än så ensam som du verkar och att gömma sig faktiskt inte hjälper.

Tänk om, ställ dig upp på benen igen, om inte för dig själv så gör det för dom andra.

Av Sjöberg - 12 maj 2008 16:45

hahah hörru pudding där på bilden nedan, speciellt tillängnat dig bp och bilden stannar på bloggen så du vet ;)

Av Sjöberg - 12 maj 2008 01:11

Jess, i lördags var jag och vännerna ute på crusingen, vi började med en liten liten förfest hemma hos mig, med lite myspys ute på altanen och spelade lite kort med mera.

Kring nio tiden drog vi in till stan och mötte upp lite folk och kikade på ett par bilar, har börjat blivit så tråkigt med allt åt det hållet (:

Lite långtråkigkväll för folket drog hem så fort ochså drog alla bilar hem så det var nästan heltomt vid 12 tiden :)


Men dökorv till stan det gör inte så mkt, blev ändå skitkallt kring samma tid så var ingen ide att vara kvar på stan.

I mina kortkort shorts och skinnjacka så begav jag och Cat oss hem.

Helt okey kväll dock, träffade mycket folk jag inte sett på ett tag ochså vart det endå en hel del kul som när jag och Frid dansade nere vid ån till lite mindre normal musik :)

Ovido - Quiz & Flashcards