Alla inlägg under maj 2008

Av Sjöberg - 10 maj 2008 14:53

Godmorgon på er där ute, eller ja snarare kanske godmorgon på mig, :)

Klev just upp ur sängen för att städa rummet.


Igår åkte jag till Malin i valbo, det var rätt kul faktiskt men folket var allt för sega och tråkiga, inte allt för mycket dans tragiskt nog.

Så i princip det enda vi gjorde var att dansa lite och umgås.


och idag, just nu sitter jag här, ska städa rummet och börja frächa till mig inann flickorna i gänget kommer förbi, vi ska förmysa här hemma hos mig och sedan kila ner på crusingen om vi orkar :)


Av Sjöberg - 9 maj 2008 16:31

Tjopp tjopp er läsare, hoppas det är skitbra med er idag för det är då det med mig (:

Just nu sitter jag framför datorn och dunkar ikapp med lite musik strax innan mamma kommer hem, vilken minut som helst :)

Har kommit hem från skolan för inte att så länge sedan och ska aldeles strax slita mig från fläktkäpparen (datorn om ni inte förstor så :P)

Ska på partaj hemma hos Mallan från klassen ikväll och det kommer nog att bli superkul :)


Förövrigt idag var det bara skola och de senaste dagarna har det bara varit massa plugga, men sånt måste väll också göras, suck suck :/

Imorgon då, crusing här i Gävle, ska bli skoj skoj. längesedan nu :)

Hoppas på fint väder som idag bara :)


Btw, invigde mina sommarshorts idag ochså, och de passar fortfarande fast det var drygt ett halvår sedan jag hade dom sist :)

Ciao så länge boys and girls :)

Av Sjöberg - 7 maj 2008 11:59

Så på senaste tiden har mitt marsvin börjat må sämre än vanligt, så vi bestämde oss att ta honom till sjukan.

Och idag kom de icke glädjande orden som jag inte hoppades på, som jag faktiskt inte trodde att de skulle säga.

Då blir allt svart, huvudet spränger, tankarna snurrar,

jag visste varken in eller ut ..

Självklart fällde jag en tår, det är trots allt ett djur jag hållt kärt i drygt 8 år nu och han har aldrig haft några problem, aldrig!

Hur som haver så tänkte jag, i mitt huvud var det länge men i verkligheten handlade det om drygt 10 minuter.

Jag kunde bara inte låta honom somna in, jag kunde inte !

Vilken dag som helst om han hade visat att han mår dåligt och trots doktorns ickelovande ord så gick det bara inte, jag fick en stor klump i magen som sa och fortfarande säger att om jag tar bort honom och han inte lider så är jag en mördare, en hemsk person som inte äns känner mina djur.

Jag kanske är och var lite egocentrisk när jag tog valet men någonstans känns det som att han mår bra, trots att han inte är sig själv.

Så nu sitter vi här båda två, jag ska vårda och sköta honom så gott det går, enligt rekomendationer från zoo.

Jag ska försöka att få honom att må bra, jag ska, jag lovar.

Nu hoppas jag på dig sötnos så svik mig inte nu<3

Av Sjöberg - 4 maj 2008 11:58

..att man inte räcker till och när det inte finns något man kan göra åt det.
För man är så feg, man är för rädd och man tar allt för hårt,
när det knappt längre finns någon utväg och när lufthålet man andas genom knappt syns
Så fort man känner minsta sympati genom tystnad från en annan part som man skulle ge världen för
när ryggarna vänds och personen inte finns till tröst, han är helt utesluten, som en vägg helt kall och hård mot dig
då tårarna börjar falla helt utan anledning
Du vet att du borde gett upp för allt för länge sen men bara tanken på att utesluta dom man inte törs erkänna att man älska
det är en tanke utan vändpunkt, tanke utan ord, han är faktiskt den du älskade igår, den du älskar idag och den du alltid kommer att älska.

Av Sjöberg - 2 maj 2008 17:37

I onsdags var jag ute och handlade upp studiebidraget, första prio vart då en väska eftersom att den jag hade inte riktigt gick att kalla väska längre, det var mer en trasig påse eller så ;P

Kikade in på b.young iaf också slog det hjärtan runtom mig när jag såg den förtjusande och helt jävla underbara Friis väskan hänga där, love at first sight säger jag bara ;)

Var tvungen att köpa den :)



Av Sjöberg - 1 maj 2008 18:17

Så idag vaknade jag ovanligt tidigt, kl tio första gången av att Harry poppar mjuuuski för halva kvarteret. GAAAH , blev tokig eftersom att jag var så sjukt morgontrött då.

Vaknade till helt när det avr dags att gå upp för att åka och gratta mormor på 76 års dagen tror jag ^^

Blev lite smörgås tårta som jag inte tycker om och lite goda kakor och sånt stuff sen (:


just ja på tal om firelser, så firade mor och hennes man 3 års bröllopsdag igår på sista april, så himla mycket grattis till dom båda :)

Också så klart till Fia och hennes pojk som firade ett års förlovning igår, den sista april, så mkt grattis till er båda ;)


För övrigt idag så har jag just varit ute och plcokat upp efter gårdagens festelser, min rygont har även försvunnit helt så jag är sjujäkla kry idag :D

Dock så är inte mitt marsvin det samma, han kan fortfarande inte röra på bakbenet så ska upp med honom på sjukan imorgon stackare :/


Så nu ska jag hoppa in i duschen så man blir ännu frächare och efter det så blire börja plugga inför nästa matteprov som jag hoppas kommer gå bra, blir dessutom långledigt nu fram tills måndag, ska bara slappa i helgen tror jag så jag hinner komma ifatt migsjälv :)

Av Sjöberg - 1 maj 2008 18:08

Så igår var det som ni alla vet sista april och om ni följt bloggen så vet ni också att jag hade lite mys med ett par kompisar här (:

Kvällen började klockan 17:00 då alla kom hem till mig, eller ja de flesta iaf..

Då käkade vi förrätt (Baugett och Tzatsiki) och efter det gick vi in på huvudrätten som fick bli fläskfilé och potatisgratäng, mumsfillibabba :)

Efter maten kom det lite fler folk och under tiden jag och Cat plockade undan så skickade vi iväg alla andra på en liten tipsrunda som vi hade gjort,lapparna satt runtom på gården och hade lite mindre normala frågor om oss i tjejgänget, som vilken Bh storlek Fia har eller vart Jessica tappade oskulden ;P

Vart riktigt kul måste jag säga och dom andra värkade tycka att vi fått till det bra :)

Efter tipsrundan drog vi de rätta svaren då också fick vinnaren ett pris, ett tuggummi ;)

Sedan bjöds det på marängswiss, fillibabb det med så klart..

Efter middagen gick vi ut och spelade lite kubb allihopa också körde vi den hära leken när man ska ha en sked i munnen och ett ägg på skeden också skulle man springa hela långa vägen runt huset, mitt lag vann på den leken fast kubben förlorade vi båda gångerna ;P

Rätt mysig kväll faktiskt, vi drog in till stan vid 11 tiden men där inne vart det inte så mkt mer så vi drog oss hem jag med Cat rätt tidigt.

Kvällens outfit är bilden nedanför, jag tyckte den var häftig faktiskt :)


Ovido - Quiz & Flashcards